Održane dvije jednodnevne radionice za nastavno osoblje angažovano u školama u Kantonu Sarajevo


20 nastavnika i nastavnica steklo nove vještine i znanja o medijskoj pismenosti

Centar za promociju civilnog društva (CPCD) kroz projekat Digitalne kompetencije u sarajevskim školama kojeg finansira Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke je protekli vikend (25. i 26.maja) održao dvije radionice: Medijska pismenost u nastavi i Odgovorno online komuniciranje za 20 nastavnika i nastavnica.

 

„Temeljom analizom evropskih praksi ali i dostupnih edukativnih programa za nastavno osoblje u Kantonu Sarajevo smo identifikovali potrebu nastavnog kadra da se dodatno educiraju u oblastima koje su im neophodne kako bi učenicima i učenicama pružili odgovarajuće, aktuelne i svrsishodne odgovore na društvene pojave digitalnog doba. S druge strane ovaj vide edukacije obogaćuje nastavne jedinice i čini ih pristupačnijim generaciji mladih koji ne mogu ni zamisliti život bez digitalnih tehnologija.“, rekla nam je Dajana Cvjetković menadžerica projekta u CPCD-u.

Četverodnevni program je osmišljen kao kompaktna edukativna cjelina koja je u skladu sa Evropskim okvirom za unapređenje digitalnih kompetencija, a odgovara mogućnostima i potrebama nastavnog osoblja u KS.

Tokom prvog dana trenerica Vanja Ibrahimbegović Tihak je predstavila osnovne elemente radionice koji uključuju analizu medija i njihovih uticaja na društvo, te novinarstvo kao profesiju koja je dijelom vezana za informisanje javnosti a drugim dijelom za odgoj. Zatim su učesnici i učesnice kroz rad u grupama na konkretnim primjerima iz lokalnih medija prakticirali razumijevanje pet ključnih koncepata medijske pismenosti. Po završetku sesije su istakli kako je predstavljena vježba adekvatna i za uzrast završnih razreda osnovne škole i srednju školu a veoma je zanimljiva i jednostavna.

Drugi dan je bio posvećen diskusiji o sigurnom online komuniciranju, ulozi nastavnika u prevenciji nasilja u online sferi života učenika/ca ali i načinima prepoznavanja posljedica nasilja. Posebna pažnja je usmjerena na analizu pravinika, smjernica i protokola za postupanje u slučaju nasilja sa fokusom na razvijanje protokola u slučaju cyber nasilja.

Ovo je oblast koja zahtjeva više pažnje u školskim klupama ali i u upravljačkoj strukturi kako bi nastavno osoblje reagovalo u podržavajućem okruženju koje razumje prirodu cyber nasilja, posljedice i bez izuzetka podržava implementaciju mjere sankcije i prevencije širenja nasilja pri prvom prepoznavanju problema.

Svi učesnici i učesnice su pronašli korisne i nove informacije za sebe i istakli kako se raduju novom druženju ali i učenju koje je planirano 1. i 2. juna u Sarajevu. Tema je Osnovni koncepti primjene mutimedije u nastavi.